Впевненість у продукті: UX тестування на ранніх етапах

Впевненість у продукті: UX тестування на ранніх етапах
The creative paperwork outline by Tyler Pate on Dribbble

Розробка продукту — це складний процес, що включає в себе багато етапів, від ідеї до випуску на ринок. Один з найважливіших етапів цього процесу — UX тестування, яке дозволяє перевірити, наскільки продукт зручний та корисний для користувачів, і наскільки він взагалі готовий до зустрічі з користувачами.

Це тестування може бути проведене на різних етапах. Однак, його проведення на початку розробки дозволить виправляти помилки та удосконалювати продукт до того, як ціна помилки перевищить вартість зацікавленості користувачів.

Метою цієї статті є огляд методів та інструментів для UX тестування на ранніх етапах розробки продукту. Далі будуть розглянуті етапи розробки продукту, на яких можна проводити тести, а також кроки та інструменти, що допоможуть розвивати експертизу в цілому.


I. Етапи розробки продукту

Розробка продукту — це складний процес, який включає в себе багато етапів. Розглянемо детальніше кожен етап та його роль у розробці продукту з точки зору UX.

Дослідження ринку та користувачів

Перший етап розробки продукту — це дослідження ринку та користувачів. На цьому етапі ми визначаємо, яку проблему має вирішувати наш продукт та хто є нашою цільовою аудиторією. Тут ми стараємось зрозуміти, які потреби та очікування мають користувачі від нашого продукту.

Створення концепції

Концепція — це опис продукту, який включає в себе його функціональність, особливості та переваги. На цьому етапі ми також можемо створити перші макети та прототипи продукту, щоб перевірити, чи задовольняє він потреби наших користувачів.

Розробка дизайну

На цьому етапі ми створюємо дизайн продукту, який має бути зручним та привабливим для користувачів. На цьому етапі ми також можемо проводити A/B тестування дизайну, щоб знайти оптимальний варіант для наших користувачів.

Розробка та тестування функціональності

Ми проводимо тестування, щоб перевірити, чи працює продукт як потрібно. На цьому етапі ми також можемо проводити юзабіліті тестування, щоб перевірити, чи зручно користуватися нашим продуктом, чи відповідає він, наприклад, евристикам тощо.

Бета-тестування (Умовно)

На п’ятому етапі ми проводимо бета-тестування, щоб перевірити продукт на реальних користувачах. Бета-тестування допомагає збирати фідбек від користувачів та вдосконалювати продукт перед випуском на ринок.

Випуск на ринок

Після випуску продукту на ринок ми можемо продовжувати збирати фідбек від користувачів та вдосконалювати продукт, щоб забезпечити його успіх.

У процесі розробки продукту ми можемо використовувати різні методи та інструменти UX, такі як картування користувацького досвіду, персона, аналіз трафіку та багато іншого. Важливо зрозуміти, що UX — це постійний процес, тому ми повинні постійно вдосконалювати наш продукт та збирати зворотній звʼязок від користувачів.

Для того, щоб дізнатись більше про розробку продукту та UX, рекомендую ознайомитись з такими книгами:

  • «The Design of Everyday Things» авторства Дональда Нормана — описує, як люди взаємодіють з предметами в повсякденному житті та як це може застосовуватись у дизайні продуктів.
  • «Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience» авторства Джеффа Готельфа — пояснює, як застосовувати методологію «лін» у UX-дизайні, щоб зменшити витрати та збільшити ефективність.

Розробка продукту — це складний шлях, який вимагає багато зусиль та досвіду. UX-тестування допомагає забезпечити те, що продукт задовольняє потреби та очікування користувачів. Ознайомившись з цими етапами розробки продукту та інструментами UX, ви зможете створити продукт, який буде задовольняти потреби та очікування користувачів, ви зможете передбачити ці «потреби та очікування користувачів».

Design process icons by Rengised on Dribbble

II. UX тестування на ранніх етапах розробки продукту

На ранніх етапах розробки продукту можна використовувати різні методи та інструменти UX тестування. Слід зауважити, що категорія тестування може змінюватись в залежності від контексту. На моїй практиці бувало і так, що доводилось проводити той самий тест заново, але тепер концентруючись на інших показниках і ввідних даних.

Кілька порад дуже простими словами:

  1. Картки задач — це метод, який дозволяє користувачам виконувати певні завдання та показує, як вони виконують їх. Цей метод можна використовувати на етапі ідеї та дослідження. Може перегукуватись з більш складними тестами, від сортування карток і до (user) flow тестів.
  2. Варіанти дизайну — це метод, який дозволяє користувачам оцінити різні варіанти дизайну продукту та вибрати найбільш зручний та привабливий. Цей метод можна використовувати на етапі проектування. І знову, тут це референс до спліт тестів.
  3. Тестування Прототипів — це метод, який дозволяє перевірити прототип продукту та дозволяє користувачам надати перші якісні дані. Цей метод можна використовувати і на етапі розробки в т.ч.
  4. Інтерв’ю з користувачами — це метод, який дозволяє дізнатися про потреби та проблеми користувачів та отримати фідбек від них. Цей метод можна використовувати на етапі дослідження та випробування.

Крім того, для проведення UX тестування на ранніх етапах розробки продукту можна використовувати різні інструменти, такі як:

  • UsabilityHub — це інструмент, який дозволяє проводити A/B тестування дизайну та отримувати фідбек від користувачів. За допомогою UsabilityHub можна проводити тести на зрозумілість та простоту використання дизайну, а також на оцінку загального враження від продукту.
  • Optimal Workshop — це інструмент, який дозволяє проводити дослідження та тести на різних етапах розробки продукту. За допомогою Optimal Workshop можна проводити A/B тестування дизайну, карти потоків користувачів та інші типи тестів.
  • UserTesting — це інструмент, який дозволяє проводити тести з реальними користувачами та отримувати фідбек від них. UserTesting можна використовувати на етапі розробки та випробування.

Загалом, використання різних методів та інструментів UX тестування може допомогти зрозуміти потреби та проблеми користувачів, виправити помилки та покращити продукт. Проте, це не допоможе виправити їх побажання та мету використання продукту, якщо про метрики і аналітику ви згадаєте надто пізно :)

III. Кроки для проведення первинного тестування

UX тестування на ранніх етапах розробки продукту може бути корисним інструментом для збору фідбеку від потенційних користувачів та вдосконалення продукту на ранніх етапах. Однак, перед початком тестування потрібно ретельно підготуватись та визначити кілька кроків, які допоможуть забезпечити якісне проведення тестування.

1. Визначення цілей тестування

Першим кроком перед проведенням UX тестування на ранніх етапах розробки продукту є визначення цілей тестування. Потрібно зрозуміти, яке саме питання ви хочете вирішити або яку проблему ви хочете вирішити за допомогою тестування. Це допоможе сфокусуватись на головних проблемах та питаннях та максимально ефективно використовувати результати тестування для поліпшення продукту.

Приклади цілей тестування:

  • Оцінка зрозумілості та простоти використання дизайну;
  • Виявлення проблем з навігацією на сайті;
  • Оцінка привабливості та функціональності прототипу;
  • Визначення найбільш важливих функцій для користувачів.

2. Вибір методу тестування

Вибір методу тестування залежить від того, на якому етапі розробки продукту ви знаходитесь. Вище я вже описав кілька варіантів — можете обрати один з них.

3. Вибір цільової аудиторії

Для проведення UX тестування на ранніх етапах розробки продукту потрібно вибрати цільову аудиторію, яка найкраще відповідає вашої цільової групі користувачів.

  • Наприклад, якщо ваш продукт призначений для підлітків, то краще вибрати тестувальників у віковій групі13-18 років.

4. Підготовка завдань для тестування

На основі вибраного методу тестування потрібно підготувати завдання для користувачів. Завдання повинні бути простими та легкими для розуміння.

Наприклад, для карток задач завдання можуть бути наступні:

  • Знайти інформацію про певний продукт на вашому сайті;
  • Додати товар до кошика та здійснити оплату;
  • Знайти контактні дані вашої компанії на вашому сайті.

5. Проведення тестування

Після вибору методу тестування, визначення цілей та підготовки завдань потрібно провести тестування з користувачами та записати їхній фідбек.

  • Наприклад, у разі використання карток задач користувачам пропонуються завдання, які вони повинні виконати, та їх процес виконання записується.

6. Аналіз результатів

Після проведення тестування потрібно аналізувати результати та зробити висновки. Це допоможе виявити проблеми та помилки, які знайшли користувачі, та вдосконалити продукт перед випуском на ринок.

  • Наприклад, якщо під час тестування з картками задач користувачі зустріли складнощі з пошуком інформації на сайті, це може означати, що потрібно переглянути дизайн сайту та зробити його більш зрозумілим та простим для користувачів.

Не забувайте про вибір цільової аудиторії та підготовку завдань для тестування. Після проведення тестування необхідно ретельно проаналізувати результати та зробити висновки, щоб вдосконалити продукт.

Наприкінці, важливо зазначити, що саме тестування — це процес, який допомагає зекономити час та гроші, тому що виявлені проблеми можна виправити на ранніх етапах, коли вони не є дуже складними та затратними для виправлення. Крім того, UX тестування дозволяє побачити продукт з точки зору користувачів, що допомагає створити більш якісний та зручний продукт для користувачів.

Process by Frans Bergström on Dribbble

IV. Висновки

У цій статті ми розглянули важливість UX тестування на ранніх етапах розробки продукту. Ми розглянули етапи розробки продукту та методи UX тестування, а також проаналізували процес проведення тестування та аналізу результатів.

Якщо ви зацікавилися темою UX тестування та хочете розширити свої знання в цій області, рекомендуємо ознайомитись з такими джерелами:

  • «Don’t Make Me Think» авторства Стіва Круга — це книга, яка допоможе вам зрозуміти, як створити простий та зрозумілий дизайн для користувачів.
  • «The Elements of User Experience» авторства Джессі Гаррета — це книга, яка розкриває основні поняття та принципи UX та надає поради щодо створення якісного та зручного продукту для користувачів.
  • «Sprint» авторства Джейк Кнапп, Джон Зерацкі, Брейден Ковіц — це книга, яка описує методику створення та тестування продукту за 5 днів.

Загалом, UX тестування на ранніх етапах розробки продукту є важливим етапом в його розробці, який допомагає вдосконалити продукт та зробити його більш зручним та привабливим для користувачів. Не зупиняйтеся на досягнутому та постійно працюйте над покращенням своїх навичок в дизайні, щоб створювати продукти, які задовольнятимуть потреби та очікування користувачів, щоб створювати продукти, які надихатимуть.

На цьому я завершуємо статтю про «UX тестування на ранніх етапах розробки продукту». Сподіваюсь, що ця стаття допомогла вам зрозуміти важливість досліджень та надала вам корисні поради щодо проведення UX тестування.

Пам’ятайте, що успіх вашого продукту залежить від того, наскільки він задовольняє потреби та очікування користувачів, тому дослідження та аналітика — це важливий етап в його розробці.

Subscribe to Hey Frost! UX/I Дизайн & Блог

Don’t miss out on the latest issues. Sign up now to get access to the library of members-only issues.
jamie@example.com
Subscribe